Jak wypolerować felgi aluminiowe?

Stosowanie felg aluminiowych jest popularne, niestety w miarę użytkowania samochodu ich stan ulega zwykle stopniowemu pogorszeniu, a na powierzchni pojawiają się rozmaite uszkodzenia. Mogą to być jedynie niewielkie zarysowania, które sprawiają, że znajdujący się na nich lakier nie odbija już tak dobrze padających na powierzchnię promieni słonecznych, przez co felga traci połysk i nie wygląda atrakcyjnie. W takiej sytuacji powierzchnię można delikatnie spolerować, używając pasty ściernej. Jeżeli jednak uszkodzenia są głębsze, niezbędna będzie kompleksowa renowacja felg i ponowne lakierowanie. Przekonajmy się, jak wygląda ten proces.

Renowacja felg krok po kroku

Odnowienie wyglądu felg wiąże się z koniecznością usunięcia warstwy starego lakieru i ułożeniem nowego. Pierwszym etapem będzie staranne oczyszczenie wszystkich zabrudzeń oraz pozbycie się istniejącej powłoki lakierniczej. Wymaga to wstępnej obróbki chemicznej, a następnie strumieniowo-ściernej, dzięki której metal zostaje całkowicie odsłonięty. Jeżeli w jego powierzchni znajdują się rysy czy ubytki, konieczne jest ich wyrównanie – w zależności od skali zniszczeń może to wymagać napawania lub zastosowania masy do szpachlowania. Po precyzyjnym wygładzeniu i oszlifowaniu powierzchni felga może być przygotowana do nakładania wybranej powłoki lakierniczej. W zależności od typu lakieru może to wymagać nałożenia podkładu, lakieru bazowego, a następnie warstwy lakieru bezbarwnego.

Jak wygląd lakierowanie proszkowe?

Proces lakierowania proszkowego oznacza wykorzystanie farby składającej się z mikrogranulek, która przywiera do powierzchni części przewodzących prąd. Malowany element zostaje uziemiony, a proszek uzyskuje ładunek elektryczny, co sprawia, że dokładnie przylega do powierzchni. Ponieważ granulki zawierają specjalną żywicę syntetyczną, lakier może utworzyć jednolitą powłokę, rozpływając się po powierzchni, a następnie ulegając polimeryzacji pod wpływem wysokiej temperatury. Gwarantuje to nie tylko uzyskanie szczelnej warstwy o jednakowej grubości, ale także daje wysoką odporność na uszkodzenia.